طرح تفکیک حوزه انتخابی تکاب شاهین دز و میاندواب.که تصویب شد رضوانی


   

به گزارش تکاب خبر، نمایندگان مجلس دیروز در جلسه علنی بررسی طرح ماده واحده طرح تفکیک حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب را که از مجلس نهم بارها مطرح شده و پیگیری می شد، در دستور کار  داشتند که در نهایت نمایندگان به این ماده واحده رای مثبت دادند.

در این جلسه که 238 نفر از نمایندگان حضور داشتند، بر اساس ماده واحده که به تصویب وکلای ملت رسید، حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در استان آذربایجان غربی موضوع جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها به شرح زیر اصلاح می شود:

حوزه انتخابیه میاندوآب و شاهین دژ و تکاب که دو نماینده دارد به دو حوزه مستقل زیر تقسیم می شود:

الفـ حوزه انتخابیه میاندواب شامل شهر میاندوآب ـ بخش مرکزی ـ بخش باروق ـ بخش مرحمت آباد به مرکزیت شهر میاندواب با یک نماینده

ب ـ حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب متشکل از شهرستان شاهین دژ شامل شهر شاهین دژ ـ بخش مرکزی ـ بخش کشاورز و شهرستان تکاب شامل شهر تکاب ـ بخش مرکزی ـ بخش تخت سلیمان به مرکزیت شهر شاهین دژ با یک نماینده.

اما تصویب این طرح در مجلس سبب واکنش منفی و مثبت زیادی در شبکه های اجتماعی شد که یکی از سوژه ها اصلی دلیل مخالفت قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس با این طرح در مجلس نهم و تغییر موضع و یا عدم اعلام نظر رسمی مبنی بر مخالفت با این طرح در جلسه دیروز بود.

هم چنین برخی دیگر نیز با مخالفت با این موضوع، بهترین راه را برای کاستن از مشکلات این حوزه انتخابیه، نه تفکیک حوزه ها، بلکه افزایش نمایندگان عنوان کردند که قدرت چانه زنی در مجلس را بالا می برد. تکاب خبر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 29 مرداد 1395برچسب:, | 13:14 | نویسنده : رضوانی |